onsdag 9 september 2009


Fyndade grå-vitrandiga stols-kjolar från Nyblom och Kollén på nätet. Blev bra tycker jag. Golvet väntar fortfarande på att målas. Men först måste väggen till köket rivas. En bit i taget :-)
Den här alldeles fantastiska... ja vad kallas en sån här?? Jag köpte den i alla fall i en av de mysiga second handbutikerna i Ocean Grove i New Jersey i somras. Endast 8 dollar! Kul att någon amerikansk tant har haft den i sitt kök och nu har den hamnat hos mig. Vilken resa!
Grytlapparna i bakgrunden har min fina vän Belinda virkat åt mig. Tusen tack, Billa!! Skärbrädorna har min kusin Albin gjort. De är super-fina och används flitigt. Jag låter bröd och grönsaker ligga kvar på skärbrädan i stället för att lägga upp på fat. Så fina är de! Tack Albin!
De här är kul! Ännu en grej jag köpte i Ocean  Grove. Det är spetsfjärilar som man kan göra lite vad man vill med :-) Jag tror att jag ska limma fast en av dem på en pall med decoupage-lim. En annan hamnar nog på ett fint pyntat födelsedagspaket kanske. 
Sommarmat!! Varmrökt lax och potatis-stomp. Mmmm... Äskar min fina Matteus-servis och duken går i samma ton. Det är en vaxduk som ser ut som en spetsduk. Smart va!

1 kommentar:

  1. Hallojs Jenny!
    Mysig slev..ja visst är det kul med saker man forslat halva jordklotet med..de blir ju extra kära!!
    Söta fjärilar..kan man hitta på mycket med, pallen lät ju mysigt!!

    ha det gottigt Kram västsköta tösen;)))

    SvaraRadera