onsdag 25 februari 2009

Senaste inköpen


Ville bara visa mina senaste inköp som jag är mäkta glad över! Jag kom just hem från en nästan 4 veckors lång turne i Usa tycker man att det är kul att shoppa så är ju Amerika ett fantastiskt land. Farfarsklockan är jag nog mest glad över. Den är tung och rejäl och jag kände att den kan jag inte ta med hem i resväskan, det kommer att bli övervikt och dyrt. Men... jag hade redan förälskat mig i den så när jag var tillbaka i butiken för tredje gången så köpte jag den. Pottery Barn är en kedja som finns i Usa med allt från möbler till inredningsdetaljer. En inte alltför dyr butik men inte heller billig.
Träbokstaven köpte jag på Wallmart och där kan man inte säga att det är dyrt. Tror att den kostade 16 kr!! Passade på att köpa blomstertråd och blomstertejp, några fler bokstäver och en skalpell till shablonen som ska målas på köksbordet så småningom. Riktiga fynd!!
De små ljusen längst fram i bild är Yankee Candle med doft av "Clean cotton". Mmmm...
Längst till höger står min fina skrivbok i handgjort papper och emblem på framsidan från Country by mail. Den ska bli till gästbok tänkte jag. Bokstället som den står i hittade jag i en butik i Niagara-by-the-lake, en pittoresk liten by i Canada 20 min från Niagarafallen. Hittade även en sååå fin porslins-sked med en rosenknopp längst ut på skaftet. Den ska hänga framme, den är alldeles för fin för kökslådan.
I går åkte jag med brorsan till Ikea, han har just flyttat och behövde lite hjälp med att välja gardiner och annat man kan behöva när man har flyttat. Men vem kom hem med mest grejer?? Jo, det gjorde storasyster!! Men jag kunde inte motstå den fina gräddvita tunnan! Och så blev det en glasflaska och glasburk, durkslag och en jätte-fin kudde med virkad framsida. Och sist men inte minst blev det en trähylla som ska sitta över järnspisen över en likadan som jag redan har. Ska bara måla den vit först...
Nu ser jag fram emot en beställd hortensia som visserligen inte är en alldeles riktig hortensia, men den ska enligt utsago se grymt naturtrogen ut. Har även köpt ett av Ernst Kirchsteigers alster ur kollektionen "Njutjärn", en kapsylöppnare i form av en gammal nyckel. Så snart kommer det ett paket från C'est la Vie home!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar