tisdag 24 februari 2009

Välkomna!


Välkomna till min alldeles nya blog om vår lilla stuga vid Vänerns kant.
Jag bor med min underbara sambo i Göteborg men är uppväxt i Lidköping och därför kändes det helt rätt att köpa stugan som var till salu alldeles ovanför farmor och farfars sommarstuga. Numer bor min pappa och småsyskon där och det känns tryggt att veta att de kan titta till vår lilla stuga när vi är ute och reser, vilket är ganska ofta. Min sambo är musiker och jag är sångerska och vi bor mer på hotell än hemma för tillfället. Det är en fantastisk ynnest att få jobba med något man brinner för och att få uppleva så mycket och träffa så många fantastiska människor... Men man ska inte krypa under stol med att det ibland är otroligt påfrestande och efter några veckors turnérande har man tömt sitt energi-lager. Så på natten när jag ska sova så blundar jag och tänker på vår lilla röda stuga med vita knutar och alla somrar som vi ska tillbringa där... och då känns det som att man kan fortsätta ett tag till.
Farbror'n som byggde stugan var även båtbyggare så det är ett rejält bygge. I vinter har jag insett att det faktiskt går att bo där utan att frysa ihjäl. Men än så länge är det mycket som ska fixas innan det är någorlunda bekvämt att bo på 25 m2 utan vatten och avlopp. Så tills dess får vi bo hos pappa när vi är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar